Birçokları için, “ergonomi” sadece bir ofis koltuğunda doğru duruş için bir bilgisayar kelimesidir ve bir bilgisayar faresiyle ilgilenir. Yalnız ergonomi ofis ortamının dışına da uzanmaktadır.

Ergonomi dünyadaki insan deneyimini tasarlamaktır - hayatın her kesiminde ve birçok farklı meslekte kritik bir şeydir. Odunculuktan araç tasarımına kadar ergonomik düşünce, insanların kas sistemi ve eklemlerinde yaralanma ve aşınmayı önlemek ve bununla birlikte güvenli bir şekilde görev yapabilmelerini sağlamada hayati öneme sahiptir. İnsanlar ergonomik tasarımın etkilerini anında hissetmeyebilirler, ancak ergonomideki eksikler ve sonuçlarını birkaç yıl içinde hissedeceklerdir.

San Francisco'daki California Üniversitesi'nde Mesleki ve Çevre Tıbbı bölümünde Yrd. Doç. Dr. Carisa Harris-Adamson, endüstrinin işçilerini koruyan daha iyi ergonomik teknikler geliştirmesine yardımcı olan araştırmalar yürütmektedir.


XSens MVN ile laboratuarda bir simülasyon oluşturması gerekmeksizin ergonomi tasarımı için kullanıcı deneyimini normal, günlük iş yerleri ve rutinlerde ölçebilmeleri anlamına gelir.

Harris-Adamson'un departmanı bu sorunları hafifletebilecek bir hareket yakalama sistemi bulmaya karar verdi. İlk olarak, Xsens'e alternatif bir atalet teknolojisine dayalı sistem denediler, ancak hemen konulara girdiler: “Verilere çok fazla müdahale yaşadık - bu tamamen bir kabustu,” diye hatırlıyor.


Yenilikçi sipariş toplama iş istasyonlarında omuza binen yükün değerlendirilmesi

İşçiler, uzun süreli ve yüksek kol hareketi sıklığına maruz kalmaktadırlar, çünkü toplanma ve yerleştirme sırasında üst ekstremitelerin yükleme periyotları, depoda hareket ederken boşaltma periyotları ile artık serpiştirilmemektedir. Buradaki tasarım sorunu, diğerlerinin yanı sıra, üst kol yüksekliklerini optimize etmek için tüm bu kutular için en uygun yerleri bulmaktır.

Mevcut çalışmada, tüm depoların optimal dikey seviyeye (bel yüksekliği) yerleştirildiği tek katmanlı bir tasarım (yatay düzlem) değerlendirilmiştir. Ayrıca çalışmanın amacı, depo yerinin üst kol kinematiğine etkisini değerlendirmektir.

İç ve dış bidonların dikey yüksekliği eşit olduğundan, daha fazla üst kol yüksekliğine gerek yoktur. Böylece, üst kol yüksekliklerinin sayısının artması, iş istasyonu tasarımı tarafından zorlanmayan ve nesneler tarafından serbestçe seçilen farklı toplama ve yerleştirme davranışlarının sonucudur. Bu, deneklerin ürün ve sipariş kutularına tam mesafeden yürümediğini, bunun yerine daha fazla üst kol yüksekliği gerektiren kutulara ulaşmayı tercih ettiklerini göstermektedir.

Araç giriş ve çıkış analizi

Coventry Üniversitesi'ndeki biyomekanik çalışma grubu yakın bir tarihte, araçlarının benzer, ancak daha büyük bir analizini yapmak üzere Şangay Otomotiv tarafından General Motors için araç giriş ve çıkış analizini tamamladı.

General Motor çalışması için kendi optik takip sistemlerini kullandılar. Aşağıda tarif edilen çalışmada MVN BIOMECH sistemini kullanmak için Xsens'e başvurdular. Çalışmanın temel amacı, MVN BIOMECH'in mevcut yöntemimiz ile kullanılmasının, motorlu taşıtların giriş ve çıkış sırasındaki kinematik ve kas yükünün ölçülmesinde olup olmadığını belirlemekti.


Deneklere aşağıdaki talimatlar verildi:
  • Araca yaklaşık 4m mesafede yürüyün
  • Kapıyı aç
  • Aracı girin ve arka koltuğa oturun
  • Kapıyı kapat
  • Arka koltukta yaklaşık 2 s boyunca rahatlayın
  • Kapıyı aç
  • Aracı terket
  • Kapıyı kapat
  • Yaklaşık başlangıç ​​pozisyonuna geç
Hiç kimse kendiliğinden ölçüm ekipmanından kaynaklanan rahatsızlık veya hareket kısıtlamaları bildirmemiştir.
Bu çalışma 2014 yılında yapılmıştır.